torsdag 8 juni 2017

Svampmedel för Freja och frihetsdressyr och knott.

Freja fick börja en svampkur i dag.

När hon hade sin halvtimme utan mat, så sprayade jag henne med Ultra Shield. Sedan övade vi på nr 1 av de rörelser om vi fick av Frida. Att jag ståe vänd bakåt vid hennes bog och ber henne backa in framför mig, så att jag ser hennes båda ögon. Fungerade fint direkt, så halvtimmen i tisdags med övning hade satt sig bra.

Nr 2 Jag ber henne backa från bogen, sedan flyttar jag rumpan, sedan backa in framför mig igen, kom också lätt.

Nr 3 med överlämnandet, stå vid en bog, gå bakåt längs hästen sedan runt om svansen, fortsätta runt huvudet och tillbaka till bogen och krama hästen. Hon vill inte riktigt slappna av, men knotten var för djävlig.

Nr 4 Då står jag vid sidan av Freja, håller grimskaftet i handen långt bak på henne, ber henne backa genom att lyfta handen, med den andra handen försöker jag få henne att vända mot mig, genom att ta kontroll över hennes ytterbog med sticken. När hon vänt sig mot mig ska jag ta stringen över hennes rygg för att hon ska komma mot mig. Det glömde jag dock i träningen och nu läste jag anteckningarna från kursen och inser att det var fler moment på slutet som jag glömde. Har skrivit till Frida och frågat om dem.

De andra pållarna fick varsin morot.

Jag hoppas livet blir lättare nu.
I morgon är terminen slut, min rektor är snart inte min rektor mer, vilket ska bli skönt. Jag tror jag kommer att bli piggare.

Inga kommentarer: